MÒDUL 1: SENIOR
SELF-COACHINGU.D. 1. LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTIVACIÓ.
1.1. Què és la motivació.
1.2. Els beneficis de la motivació.
1.3. Com fer servir la motivació per millorar el rendiment.
1.4. Com augmentar la motivació.
1.4.1. Superar la dilació.
1.4.2. Aplicar l’autodisciplina.
1.4.3. Practicar l’autolideratge.
U.D. 2. SUPERAR LA DILACIÓ.
2.1. La importància de superar la dilació.
2.2. Els signes de la dilació.
2.3. Identificar els hàbits de dilació.
2.4. Causes de la dilació.
2.4.1. Por de l’angoixa emocional.
2.4.2. Por del fracàs.
2.4.3. Por de l’èxit.
2.4.4. El perfeccionisme.
2.4.5. Els nervis.
2.4.6. La rebel·lia.
2.5. Estratègies per superar la dilació.
2.5.1. Centrar-se en els beneficis i no pas en els costos.
2.5.2. Fer servir recompenses i càstigs.
2.5.3. Gestionar la tasca.
2.5.4. Definir les inquietuds.
2.5.5. Desenvolupar un pla d’acció.
2.5.6. Enfrontar-se a les pors.
U.D. 3. APLICAR L’AUTODISCIPLINA.
3.1. L’autodisciplina i la influència en la motivació.
3.2. Beneficis de l’autodisciplina.
3.2.1. Augment de la productivitat.
3.2.2. Millorar les competències de resolució de problemes.
3.2.3. Millorar les habilitats d’administració del temps.
3.2.4. Generar una reputació de persona seriosa i formal.
3.3. L’equilibri i l’autodisciplina eficaç.
3.4. La importància de la iniciativa en l’autodisciplina.
3.5. La importància dels models de conducta per desenvolupar l’autodisciplina.
3.6. El paper de la comunicació a l’autodisciplina.
3.7. Procés de comunicació per millorar l’autodisciplina.
3.7.1. Crear reafirmacions concretes.
3.7.2. Crear reafirmacions reforçadores.
3.7.3. Crear reafirmacions personals.
3.8. Separar els diferents papers que ocupo a la vida.
3.9. Procés per practicar més l’autodisciplina.
3.9.1. Determinar els objectius.
3.9.2. Desenvolupar un pla d’acció.
3.9.3. Aplicar-se al màxim en les tasques.
3.10. La visualització i la millora de l’autodisciplina i la motivació.
U.D. 4. PRACTICAR
Ver másL’AUTOLIDERATGE.
4.1. Definició i importància de l’autolideratge.
4.2. Incidència de la percepció en l’autolideratge.
4.3. La responsabilitat i l’autolideratge.
4.4. Riscos sobre la capacitat de practicar l’autolideratge.
4.4.1. Donar excuses.
4.4.2. Esperar les reaccions normals.
4.4.3. Deixar-se endur pel pensament del grup.
4.4.4. Creure en la impotència apresa.
4.5. Com pot ajudar l’autolideratge a modificar els mals hàbits.
4.5.1. Comprendre els mals hàbits.
4.5.2. Implantar nous comportaments.
4.6. L’autolideratge i la motivació en tasques poc gratificants.
4.7. Factors que motiven per dur a terme tasques.
4.7.1. Les tasques aporten una sensació de control.
4.7.2. Les tasques valen la pena.
4.7.3. Les tasques ens fan sentir bé.
4.8. Com cultivar la motivació.
U.D. 5. PRESA DE DECISIONS.
5.1. Intervenir quan sorgeixen problemes.
5.1.1. Introducció.
5.1.2. Els problemes.
5.1.3. Les incidències.
5.1.4. Les causes.
5.2. Presa de decisions.
5.2.1. Introducció.
5.2.2. La decisió.
5.2.3. Decidir.
5.2.4. Resultats d’una decisió.
5.2.5. Procés de la decisió.
5.2.6. L’aplicació.
U.D. 6. GESTIÓ DEL TEMPS.
6.1. Què vol dir gestionar el temps?
6.1.1. Definició del temps.
6.1.2. Àmbits d’influència.
6.2. Dilemes principals.
6.2.1. Les causes dels problemes de temps.
6.2.2. Urgència enfront d’importància.
6.3. Jo i el temps.
6.3.1. Definició dels objectius.
6.3.2. Administració del temps.
6.4. Introducció de millores.
6.4.1. Lladres de temps.
6.4.2. El camí definitiu.
U.D. 7. ASPECTES FONAMENTALS DE LA PRODUCTIVITAT.
7.1. Què és la productivitat.
7.2. El paper del cap i la productivitat de l’organització.
7.3. Les quatre relacions aportacions-resultats fonamentals.
7.4. Les influències principals que poden millorar la productivitat.
7.5. Com mantenir la productivitat de la plantilla.
U.D. 8. IDENTIFICACIÓ DE MANERES DE MILLORAR LA PRODUCTIVITAT.
8.1. Identificació de les àrees de millora.
8.1.1. Les idees per millorar la productivitat.
8.1.2. Preguntes per identificar les oportunitats per millorar la productivitat.
8.1.3. Determinar quina part de la feina presenta més necessitat de millora.
8.1.4. Millorar el procés d’una feina.
8.1.4.1. Combinar parts del procés.
8.1.4.2. Reorganitzar el procés.
8.1.4.3. Racionalitzar el procés.
8.2. Millora creativa de la productivitat.
8.2.1. Paper de la creativitat en la millora de la productivitat.
8.2.2. Ús de la “pluja d’idees” per millorar la productivitat.
8.2.3. Pautes que cal seguir en el procés de “pluja d’idees”.
8.2.3.1. Aportar idees de manera oberta.
8.2.3.2. No revelar l’opinió sobre les idees.
8.2.3.3. Ampliar les idees.
8.2.3.4. Escriure les idees en un paper.
8.2.3.5. Prendre’s el temps necessari.
8.2.4. Aplicar l’estratègia per millorar la productivitat.
8.2.4.1. Rebre autorització per implantar l’estratègia.
8.2.4.2. Comunicar l’estratègia a totes les parts implicades.
8.2.4.3. Controlar el rendiment per calcular el valor de l’èxit.
U.D. 9. SUPORT AL MANTENIMENT DE LA PRODUCTIVITAT.
9.1. Formació i recompenses.
9.1.1. Quin suport necessiten els meus treballadors per mantenir la productivitat.
9.1.2. Importància de la formació per als meus treballadors.
9.1.3. Importància de les recompenses per als meus treballadors.
9.1.4. Tipus de recompenses per als meus treballadors.
9.1.4.1. Reconeixement públic.
9.1.4.2. Assignació d’un projecte especial.
9.1.4.3. Incentius.
9.1.4.4. Ascensos.
9.1.4.5. Dies lliures.
9.1.4.6. Regals personalitzats.
9.2. Oferir informació per mantenir la productivitat.
9.2.1. Importància de la informació per als meus treballadors.
9.2.2. Com proporcionar als meus treballadors la informació que els cal.
9.2.2.1. El moment oportú per proporcionar informació sobre els resultats.
9.2.2.2. Centrar-se en el comportament.
9.2.2.3. Ser concret.
9.2.2.4. Mantenir la calma.
9.2.2.5. Demanar l’opinió als treballadors.
U.D. 10. RESOLUCIÓ DE PROBLEMES DE PRODUCTIVITAT HABITUALS.
10.1. Ajudar els treballadors a controlar l’estrès.
10.1.1. Problemes habituals del lloc de treball relacionats amb la productivitat.
10.1.2. Com puc ajudar els meus treballadors a controlar els nivells d’estrès.
10.1.2.1. Determinar l’origen de l’estrès.
10.1.2.2. Identificar les prioritats del treballador.
10.1.2.3. Reassignar tasques.
10.1.2.4. Fixar objectius realistes.
10.1.2.5. Introduir tècniques d’administració del temps.
10.2. Ús de l’assessorament per ajudar els treballadors.
10.2.1. Com utilitzar l’assessorament per ajudar un treballador.
10.2.1.1. Eliminar totes les distraccions.
10.2.1.2. Mostrar empatia.
10.2.1.3. Dedicar més temps a escoltar que a parlar.
10.2.1.4. Formular preguntes obertes.
10.2.1.5. Parafrasejar els missatges del treballador.
10.2.1.6. Ajudar el treballador a trobar alternatives.
10.2.1.7. Fer un seguiment amb el treballador.
U.D. 11. GESTIÓ DE REUNIONS.
11.1. Introducció.
11.1.1. La necessitat de les reunions.
11.1.2. Definició i elements de les reunions.
11.1.3. Els participants.
11.2. Tipus de reunió.
11.2.1. Els objectius de les reunions.
11.2.2. Tipus de reunió.
11.3. Etapes de la reunió.
11.4. Preparació de la reunió.
11.4.1. Definició dels objectius de la reunió.
11.4.2. Planificació del desenvolupament: l’agenda.
11.4.3. Pensar en el assistents.
11.4.4. Preparació per part del convocat a la reunió.
11.5. Desenvolupament de la reunió.
11.5.1. Paper del president de la reunió.
11.5.2. Inici i tancament de la reunió.
11.6. Seguiment de la reunió.
MÒDUL 2: COMUNICACIÓ INTERPERSONAL
U.D. 1. COMUNICACIÓ.
1.1. Les habilitats bàsiques.
1.1.1. Introducció: importància de la comunicació.
1.1.2. Parlem de comunicació.
1.1.3. Habilitats.
1.2. Suports per a la comunicació.
1.2.1. L’empatia.
1.2.2. L’assertivitat.
1.2.3. Situacions comunes de comunicació.
1.3. Barreres de la comunicació.
1.3.1. Barreres de l’emissor.
1.3.2. Barreres del receptor.
1.3.3. Com millorar la comunicació.
U.D. 2. RELACIONS INTERPERSONALS.
2.1. Introducció.
2.2. Habilitats de relació personal.
2.2.1. Com ens relacionem amb paraules i sense.
2.2.2. El respecte per un mateix i pels altres.
2.2.3. Quan les relacions no són fluïdes: els conflictes.
2.2.4. Percepció social.
2.3. Relació personal i gestió de persones.
2.3.1. Relació personal i gestió de persones.
2.3.2. Comunicació.
2.3.3. Crear cultura.
2.4. La relació dia a dia.
2.4.1. Eines de comunicació.
2.4.2. Les reunions formals.
2.4.3. Les reunions formals: donar instruccions.
2.4.4. Les reunions formals: transmetre la visió de l’àrea.
2.4.5. Les reunions formals: resolució de problemes.
2.4.6. Reflexions finals.
2.5. Ampliació de les relacions dins de l’organització.
2.5.1. Més enllà de l’àmbit natural.
U.D. 3. ESCRIURE AMB EFICÀCIA.
3.1. Introducció.
3.1.1. Marc.
3.1.2. L’escriptura dins l’àmbit de l’empresa.
3.1.3. Diferències entre el llenguatge oral i l’escrit.
3.2. El vocabulari.
3.2.1. El vocabulari tècnic i les sigles.
3.2.2. La concordança.
3.2.3. L’ambigüitat.
3.2.4. L’ús dels diccionaris.
3.3. Els mots a l’oració.
3.3.1. El llenguatge a les nostres mans.
3.3.2. Els textos més curts són més senzills.
3.3.3. En la senzillesa rau la claredat.
3.3.4. Més precisió vol dir més eficàcia.
3.4. El llenguatge a les nostres mans.
3.4.1. Com afrontar el text escrit.
3.4.2. Tècniques per desenvolupar les idees.
3.4.3. Organització de les idees.
3.4.4. Organització de l’escriptura i del text.
3.4.5. L’informe.
3.4.6. La carta.
U.D. 4. LA COMUNICACIÓ A L’ERA DIGITAL.
4.1. La comunicació a l’empresa del segle XXI.
4.1.1. La importància de la comunicació a l’empresa.
4.1.2. Efectes d’una comunicació negativa.
4.1.3. Causes d’una comunicació deficient.
4.1.4. Per a què ens hem de comunicar?
4.1.5. Tipus de comunicació a l’empresa.
4.1.6. L’era digital i la comunicació .
4.2. Fonaments de la comunicació interna.
4.2.1. Principis generals.
4.2.2. Variables.
4.2.3. Responsabilitats.
4.3. El pla de comunicació interna.
4.3.1. Pla de comunicació interna.
4.3.2. Difondre la informació.
4.3.3. La retroacció dels treballadors.
4.3.4. Assistència per al treballador.
MÒDUL 3: PRESENTACIONS EFICACES
U.D. 1. FONAMENTS DE LES PRESENTACIONS.
1.1. La presentació eficaç.
1.2. Raons per recórrer a les presentacions.
1.3. Importància d’una presentació eficaç
1.4. Tipus de presentacions més habituals.
1.4.1. Informativa.
1.4.2. Instructiva.
1.4.3. Resolució de problemes.
1.4.4. Presa de decisions.
1.4.5. Persuasiva.
1.4.6. Preparació d’informes.
1.5. Procés de planificació d’una presentació.
U.D. 2. RECOPILACIÓ D’INFORMACIÓ.
2.1. Establir objectius.
2.1.1. Per què cal establir objectius per a la presentació.
2.1.2. Com determinar els objectius de la presentació.
2.1.3. Com assolir objectius realistes.
2.1.3.1. Què pot fer el responsable de la presentació.
2.1.3.2. Què poden fer els assistents.
2.1.4. Objectius secundaris.
2.2. Anàlisi de l’audiència.
2.2.1. L’anàlisi de l’audiència.
2.2.2. La necessitat d'analitzar l’audiència.
2.2.3. Com analitzar l’audiència.
2.2.3.1. Parlar amb els assistents durant la preparació.
2.2.3.2. Recopilar informació sobre els assistents.
2.3. Selecció de material de suport.
2.3.1. Importància dels materials de suport.
2.3.2. Com escollir els materials de suport.
2.3.3. Com decidir quants materials de suport cal incloure.
2.3.4. Tipus de materials de suport.
2.3.4.1. Exemples.
2.3.4.2. Testimonis.
2.3.4.3. Estadístiques.
2.3.4.4. Analogies.
2.3.4.5. Ajudes per retenir el missatge.
2.3.4.6. Ajudes visuals.
U.D. 3. PREPARACIÓ DE LA PRESENTACIÓ.
3.1. Preparar la introducció.
3.1.1. Importància de l’organització.
3.1.2. Com responen normalment els assistents a una presentació.
3.1.3. Com organitzar una presentació.
3.1.4. Què ha d’aconseguir la introducció.
3.1.4.1. Atreure l’atenció.
3.1.4.2. Certificar la credibilitat.
3.1.4.3. Oferir una idea general del tema i dels punts principals.
3.1.5. Mètodes per atreure l’atenció dels assistents.
3.1.5.1. Pregunta.
3.1.5.2. Relat.
3.1.5.3. Cita.
3.1.5.4. Element sorprenent.
3.1.5.5. Identificació amb els assistents.
3.2. Organització del cos de la presentació.
3.2.1. Com escollir els punts principals de la presentació.
3.2.2. Com organitzar els punts principals al cos de la presentació.
3.2.2.1. Organització problema-solució.
3.2.2.2. Organització cronològica.
3.2.2.3. Organització causa-efecte.
3.2.2.4. Organització espacial.
3.2.2.5. Organització temàtica.
3.2.3. Les transicions.
3.3. Escollir una conclusió eficaç.
3.3.1. Què ha d’aconseguir la conclusió.
3.3.1.1. Indicar la conclusió.
3.3.1.2. Incitar a l’acció.
3.3.1.3. Tancar la presentació.
3.3.2. Mètodes per tancar la presentació.
U.D. 4. COORDINACIÓ DE LA MECÀNICA DE LA PRESENTACIÓ.
4.1. Entendre les ajudes visuals.
4.1.1. Tenir en compte l’entorn de la presentació.
4.1.2. Avantatges de les ajudes visuals.
4.1.2.1. Més claredat.
4.1.2.2. Més interès.
4.1.2.3. Més retenció.
4.1.2.4. Més credibilitat.
4.1.3. Avantatges de les ajudes visuals.
4.1.4. Tipus d’ajudes visuals més habituals.
4.1.4.1. Objectes i maquetes.
4.1.4.2. Fotografies.
4.1.4.3. Taules.
4.1.4.4. Diagrames.
4.1.4.5. Gràfics.
4.1.4.6. Gràfiques.
4.2. Presentar les ajudes visuals.
4.2.1. Com s’han de presentar les ajudes visuals.
4.2.1.1. Pissarres i taulers de notes.
4.2.1.2. Transparències.
4.2.1.3. Diapositives.
4.2.1.4. Vídeo.
4.2.1.5. Presentació amb ordinador.
4.2.1.6. Tríptics.
4.2.2. Pautes generals per crear ajudes visuals.
4.2.3. Pràctica de l’ús d'ajudes visuals.
MÒDUL 4: TREBALL EN EQUIP (INTEGRANTS)
U.D. 1. TREBALL EN EQUIP.
1.1. Què és el treball en equip?
1.1.1. Introducció. Què és el treball en equip?
1.1.2. La interacció en els equips de treball.
1.2. Compartir objectius.
1.2.1. Què és un objectiu?
1.2.2. Com influeixen els objectius en la motivació?
1.3. Col·laborar en la feina.
1.3.1. Assumpció de responsabilitats i compromís.
1.3.2. Participació, col·laboració i aplicació.
1.4. El sistema de resolució de problemes i presa decisions.
1.4.1. Sistema de resolució de problemes.
1.4.2. Estratègies de presa de decisions.
1.5. El desenvolupament dels equips de treball.
1.5.1. Etapes de desenvolupament.
1.5.2. Nivell de maduresa.
MÒDUL 5: GESTIÓ D’EQUIPS (LIDERATGE)
U.D. 1. CREACIÓ I DIRECCIÓ D’EQUIPS DE TREBALL.
1.1. Treball en equip. Per què?
1.1.1. El treball en equip com a estratègia.
1.1.2. Funcions dels equips d’una organització.
1.2. Grups i equips a les organitzacions.
1.2.1. Definició de grup. Característiques dels grups. Definició d’equip.
1.2.2. Diferència entre grup i equip.
1.2.3. Característiques dels equips.
1.2.4. Factors que condicionen l’eficàcia de l’equip.
1.3. Fases de desenvolupament dels equips.
1.3.1. La interacció de l’equip.
1.4. Gestió del desenvolupament de l’equip.
1.4.1. El paper del líder en el desenvolupament dels equips.
1.4.2. Àrees clau que cal desenvolupar en els equips.
1.4.3. Seqüència d’actuació en el desenvolupament de l’equip.
1.5. Tipus d’equips.
MÒDUL 6: NEGOCIACIÓ
U.D. 1. NEGOCIACIÓ.
1.1. El mètode Thomas Kilmann.
1.1.1. Introducció.
1.1.2. El mètode Thomas Kilmann.
1.2. La preparació de la negociació.
1.2.1. El QAR.
1.2.2. Els objectius T, P i G.
1.2.3. La negociació en grup. Distribució de la feina.
1.3. Fases i tàctiques de la negociació.
1.3.1. Fases de la negociació.
1.3.2. Tàctiques de negociació en cada fase.
U.D. 2. PUNTS FONAMENTALS DE LA NEGOCIACIÓ.
2.1. Conceptes bàsics de la negociació.
2.1.1. Les parts.
2.1.2. Els interessos de les parts.
2.1.3. Les fases de la negociació.
2.1.4. El posicionament.
2.2. Les habilitats adequades per a la negociació.
2.2.1. La comunicació.
2.2.2. L’empatia.
2.2.3. Assertivitat.
2.2.4. Altres habilitats que afavoreixen una negociació eficaç.
2.3. Característiques d’un bon negociador.
2.3.1. Els estils de negociació.
2.3.2. La personalitat dels negociadors.
2.3.3. Les actituds dels negociadors eficaços.
2.4. La negociació mútuament beneficiosa.
2.4.1. Tipus de negociació.
2.4.2. Pèrdues i guanys en la negociació.
2.4.3. El benefici de totes les parts.
2.5. Resolució creativa de problemes.
2.5.1. La resolució de problemes.
2.5.1.1.1. Concepte.
2.5.1.1.2. Tècniques de resolució de problemes.
2.5.2. Creativitat.
2.5.2.1.1. Concepte.
2.5.2.1.2. Tècniques de creativitat.
U.D. 3. PREPARACIÓ DE LA NEGOCIACIÓ.
3.1. L’entorn de la negociació.
3.1.1. Les parts a la negociació.
3.1.2. L’ambient de la negociació.
3.1.3. El temps en la negociació.
3.2. Els límits de la negociació.
3.2.1. L’abast de la negociació.
3.2.2. Establir els límits.
3.2.3. Els límits de les parts.
3.2.4. Donar a conèixer els límits o no.
3.3. Els objectius de la negociació.
3.3.1. Classes d’objectius en una negociació.
3.3.2. Establiment d’objectius a la negociació.
3.4. La preparació de la negociació.
3.4.1. Importància de la preparació.
3.4.2. Formes de preparació.
3.5. El programa de la negociació.
3.5.1. Concepte.
3.5.2. Desenvolupament del programa de la negociació.
U.D. 4. LA NEGOCIACIÓ MÚTUAMENT BENEFICIOSA.
4.1. Estratègies per facilitar la negociació.
4.1.1. La negociació mútuament beneficiosa.
4.1.2. Estratègies i tàctiques de negociació.
4.1.3. Estratègies facilitadores.
4.2. Comunicació eficaç amb l’altra part.
4.2.1. Importància de la comunicació.
4.2.2. Elements de la comunicació a la negociació.
4.2.3. La comunicació eficaç en la negociació.
4.3. Explorar les diferents alternatives.
4.3.1. Generar alternatives.
4.3.2. Avaluar alternatives.
4.3.3. Trobar una solució satisfactòria per a les parts.
4.4. Les concessions.
4.4.1. Atorgar concessions.
4.4.2. Rebre concessions.
4.4.3. El control de les concessions.
4.5. Els aspectes emocionals de la negociació.
4.5.1. Importància dels aspectes emocionals de la negociació.
4.5.2. Gestió de les emocions a la negociació.
4.5.3. Gestió del conflicte a la negociació.
U.D. 5. TÀCTIQUES DE POSICIONAMENT EN LA NEGOCIACIÓ.
5.1. Les tàctiques a la negociació.
5.1.1. Concepte.
5.1.2. Importància.
5.2. La tàctica del “soci invisible”.
5.2.1. Descripció.
5.2.2. Avantatges i inconvenients.
5.3. Tàctiques de negociació posicional.
5.3.1. Descripció.
5.3.2. Avantatges i inconvenients.
5.4. Les “catxes”.
5.4.1. L’ús de “catxes” durant la negociació.
5.4.2. Avantatges i inconvenients.
5.4.3. Senyals per reconèixer una catxa.
5.5. La tàctica del “bo i el dolent”.
5.5.1. Descripció.
5.5.2. Avantatges i inconvenients.
5.6. Negociar sota pressió.
5.6.1. Les pressions a la negociació.
5.6.2. Gestió de les tàctiques de pressió.
MÒDUL 7: RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
U.D. 1. SOLUCIÓ DE CONFLICTES.
1.1. Definició de conflicte.
1.1.1. Definició i conceptes clau.
1.1.2. Què és un conflicte?
1.2. Com analitzar els conflictes.
1.2.1. Estructura dels conflictes.
1.2.2. Fases de desenvolupament dels conflictes.
1.2.3. Estils de solució de conflictes.
1.3. Com resoldre conflictes.
1.3.1. Com resoldre conflictes propis.
1.3.2. Conflictes amb altres persones.
1.3.3. Conflictes entre grups.
1.4. Prevenir els conflictes.
1.4.1. Estratègia individual per evitar conflictes.
1.4.2. El cicle positiu.
Ver menos