Treballadors que necessitin formació en matèria de direcció, coordinació i conducció de grups humans a les organitzacions i que, per motius organitzatius, de polivalència, mobilitat funcional, desenvolupament professional o altres raons, els pugui caldre l’adquisició de competències en aquest àmbit.
MÒDUL 1: EL CÀRREC INTERMEDI:
TÈCNIQUES DE SUPERVISIÓ EFICACES
U.D. 1. MOTIVACIÓ.
1.1. Introducció a la motivació.
1.1.1. Relació entre motivació, desenvolupament i entrenament.
1.1.2. Un entorn canviant.
1.1.3. Organització, client, persones.
1.2. Sobre la motivació.
1.2.1. Què és la motivació?
1.2.2. La motivació i l’individu.
1.2.3. Repàs de les teories de la motivació.
1.3. Gestió de l’aprenentatge.
1.3.1. Pla de desenvolupament.
1.3.2. Gestió del pla de desenvolupament.
1.3.3. Aprendre a aprendre.
1.4. Entrenament i entrenador.
1.4.1. Què és entrenar?
1.4.2. Fases de l’entrenament.
1.4.3. Conclusions: la manera de treballar.
U.D. 2.
Ver másGESTIÓ DEL TEMPS I DE L’ESTRÈS.
2.1. Introducció: el temps.
2.1.1. Què voleu fer-ne?
2.1.2. Com el gestioneu?
2.2. Què cal fer per millorar?
2.2.1. Organitzeu el vostre temps i la manera de treballar.
2.2.2. Ajudeu el vostre equip a aconseguir resultats.
2.2.3. Aprendre a delegar.
2.3. La conseqüència d’un mal ús del temps: l’estrès.
2.3.1. Introducció a l’estrès.
2.3.2. Com afrontar l’estrès.
U.D. 3. ANTICIPACIÓ AL CANVI.
3.1. Pla del canvi.
3.1.1. Per què canvien les organitzacions.
3.1.2. Fases del procés.
3.1.3. Màrqueting del canvi.
3.2. Habilitats necessàries per al canvi.
3.2.1. Flexibilitat.
3.2.2. Impacte i influència.
3.2.3. Empatia.
3.3. El paper del directiu.
3.3.1. Estils per dirigir el canvi.
3.3.2. El poder del missatge i de l’acció.
3.3.3. Fronteres.
U.D. 4. INICIATIVA.
4.1. La iniciativa en el perfil professional.
4.1.1. Definició de la iniciativa.
4.1.2. De la reactivitat a la proactivitat.
4.2. Dimensions de la iniciativa.
4.2.1. Reacció davant els imprevistos.
4.2.2. Superació dels obstacles.
4.2.3. Proactivitat.
U.D. 5. TREBALL EN EQUIP.
5.1. Què és el treball en equip?
5.1.1. Introducció. Què és el treball en equip?
5.1.2. La interacció en els equips de treball.
5.2. Compartir objectius.
5.2.1. Què és un objectiu?
5.2.2. Com influeixen els objectius en la motivació?
5.3. Col·laborar a la feina.
5.3.1. Assumpció de responsabilitats i compromís.
5.3.2. Participació, col·laboració i aplicació.
5.4. El sistema de resolució de problemes i presa decisions.
5.4.1. Sistema de resolució de problemes.
5.4.2. Estratègies de presa de decisions.
5.5. El desenvolupament dels equips de treball.
5.5.1. Etapes de desenvolupament.
5.5.2. Nivell de maduresa.
U.D. 6. DESENVOLUPAMENT D’EQUIPS.
6.1. El treball en equip.
6.1.1. Per què hem de pertànyer a un grup?
6.1.2. Avantatges de treballar en equip.
6.1.3. Diferències entre grup i equip.
6.1.4. Que és un equip eficaç?
6.2. Com es treballa en equip?
6.2.1. El desenvolupament dels equips.
6.2.2. Factors clau per al desenvolupament de l’equip.
U.D. 7 RESOLUCIÓ DE PROBLEMES I TREBALL EN EQUIP.
7.1. Introducció a la resolució de problemes en grup.
7.1.1. Definicions generals. Dinàmica de grup.
7.1.2. Interacció dins els equips.
7.2. Definició del problema.
7.2.1. Condicions preliminars.
7.2.2. Definició de problema.
7.3. Anàlisi de les causes.
7.3.1. Identificació de les causes.
7.3.2. Causes prioritàries.
7.4. Desenvolupament i aplicació de les solucions.
7.4.1. Desenvolupament de solucions.
7.4.2. Aplicació.
MÒDUL 2: TÈCNIQUES DE COMANDAMENT I DIRECCIÓ PER OBJECTIUS I: LIDERATGE
U.D. 1. LIDERATGE.
1.1. Les noves relacions entre caps i col·laboradors.
1.1.1. Ser cap avui.
1.1.2. Ser treballador avui.
1.2. L’exercici del lideratge.
1.2.1. La funció del lideratge.
1.2.2. El desenvolupament dels col·laboradors.
1.2.3. L’aprenentatge de l’organització.
U.D. 2. LIDERATGE I MOTIVACIÓ.
2.1. Què és un líder?
2.1.1. Definició de líder.
2.1.2. Què distingeix a un líder?
2.1.3. Les fonts d’influència.
2.1.4. Lideratge enfront de direcció.
2.2. Com podem implicar els nostres col·laboradors?
2.2.1. Transmetre una visió.
2.2.2. Motivar els nostres col·laboradors.
2.2.3. Desenvolupar el nostre equip de treball.
U.D. 3. EMPOWERMENT I DELEGACIÓ.
3.1. Introducció al concepte d’empowerment.
3.1.1. Què és l’empowerment?
3.1.2. Finalitat.
3.1.3. Nivells d’empowerment.
3.1.4. El procés d’empowerment
3.2. Capacitar i perfeccionar els delegats.
3.2.1. Modificar actituds.
3.3. Grups de treball autodirigits.
3.3.1. Què són els grups de treball autodirigits?
3.3.2. Equips de disseny.
3.3.3. Estructura dels grups de treball.
3.3.4. Objectius.
3.3.5. Desenvolupament dels grups.
3.3.6. Etapes de formació dels grups de treball.
U.D. 4. COACHING I MENTORING.
4.1. Coaching i mentoring.
4.1.1. Aproximació al model de coaching i mentoring.
4.1.2. Coaching.
4.1.3. Qui fa servir la metodologia de coaching?
4.2. L’entorn en què ens movem.
4.2.1. Beneficis i dificultats.
4.2.2. Objectius del coaching i elements necessaris.
4.2.3. Cas de coaching.
4.3. Habilitats necessàries.
4.3.1. Tipus de coaching.
4.3.2. Preguntes efectives.
4.3.3. Escoltar de manera contextual.
4.3.4. Feedback.
4.3.5. Intervencions i aportacions.
4.3.6. Motivació.
4.4. Procés de coaching.
4.4.1. Anàlisi d’àrees crítiques.
4.4.2. La feina del coaching.
4.4.3. Condicions per a l’èxit del procés de coaching.
4.5. Eines de coaching.
4.5.1. Models de coaching.
4.5.2. Cas orientatiu de coaching.
U.D. 5. GESTIÓ DEL CANVI.
5.1. Marc del canvi.
5.1.1. Consideracions bàsiques.
5.1.2. L’entorn: la força de l’ambient.
5.2. Model de gestió del canvi.
5.2.1. Procés de canvi de l’organització planificat.
5.2.2. Pla del canvi.
5.3. Obstacles al canvi.
5.3.1. Obstacles al canvi.
5.3.2. Participació.
5.4. El paper del directiu.
5.4.1. Estils per dirigir el canvi.
5.4.2. Directiu i organització.
5.5. Pla d’acció.
MÒDUL 3: TÈCNIQUES DE COMANDAMENT I DIRECCIÓ PER OBJECTIUS II: COMUNICACIÓ
U.D. 1. COMUNICACIÓ.
1.1. Les habilitats bàsiques.
1.1.1. Introducció: importància de la comunicació.
1.1.2. Parlem de comunicació.
1.1.3. Habilitats.
1.2. Suports per a la comunicació.
1.2.1. L’empatia.
1.2.2. L’assertivitat.
1.2.3. Situacions comunes de comunicació.
1.3. Barreres de la comunicació.
1.3.1. Barreres de l’emissor.
1.3.2. Barreres del receptor.
1.3.3. Com millorar la comunicació.
U.D. 2. RELACIONS INTERPERSONALS.
2.1. Introducció.
2.2. Habilitats de relació personal.
2.2.1. Com ens relacionem amb paraules i sense.
2.2.2. El respecte per un mateix i pels altres.
2.2.3. Quan les relacions no són fluïdes: els conflictes.
2.2.4. Percepció social.
2.3. Relació personal i gestió de persones.
2.3.1. Relació personal i gestió de persones.
2.3.2. Comunicació.
2.3.3. Crear cultura.
2.4. La relació dia a dia.
2.4.1. Eines de comunicació.
2.4.2. Les reunions formals.
2.4.3. Les reunions formals: donar instruccions.
2.4.4. Les reunions formals: transmetre la visió de l’àrea.
2.4.5. Les reunions formals: resolució de problemes.
2.4.6. Reflexions finals.
2.5. Ampliació de les relacions dins de l’organització.
2.5.1. Més enllà de l’àmbit natural.
U.D. 3. PRESENTACIONS EFICACES.
3.1. Suports i estructura d’una presentació.
3.2. Relaxació conscient.
3.3. Llenguatge verbal i no verbal.
3.4. El perfil de l’auditori.
3.4.1. Qui m’escoltarà?
3.4.2. Qui em mirarà?
3.4.3. Conec les seves valoracions?
3.5. Com superar la por escènica.
3.5.1. Planificació.
3.5.2. Coneixement.
3.5.3. Control.
3.5.4. Actitud.
3.6. Com vendre la presentació.
3.7. Jo sóc el moderador.
3.7.1. Cicle de la comunicació.
3.7.2. Preguntes i respostes a l’auditori.
3.7.3. Tècniques per respondre.
3.8. Tractament d’actituds complicades.
U.D. 4. EINES AUDIOVISUALS.
4.1. Selecció de suports visuals.
4.1.1. Paperògraf.
4.1.2. Vídeo.
4.1.3. Ordinador.
4.1.4. Retroprojector.
4.1.5. Documentació.
4.2. Elaboració del material audiovisual.
4.2.1. Il·lustracions, gràfics i diagrames.
4.3. L’organització.
4.3.1. Control de l’entorn.
4.3.2. La disposició de la sala.
4.3.3. Ús del guió i d’ajudes.
MÒDUL 4: TÈCNIQUES DE COMANDAMENT I DIRECCIÓ PER OBJECTIUS III: GESTIÓ D’EQUIPS DE TREBALL
U.D. 1. CREACIÓ I DIRECCIÓ D’EQUIPS DE TREBALL.
1.1. Treball en equip. Per què?
1.1.1. El treball en equip com a estratègia de gestió.
1.1.2. Funcions dels equips d’una organització.
1.2. Grups i equips a les organitzacions.
1.2.1. Definició de grup.
1.2.2. Característiques dels grups.
1.2.3. Definició d’equip.
1.2.4. Diferència entre grup i equip.
1.2.5. Característiques dels equips.
1.2.6. Factors que condicionen l’eficàcia de l’equip.
1.3. Fases de desenvolupament dels equips.
1.3.1. La interacció de l’equip.
1.3.2. Etapes de desenvolupament.
1.4. Gestió del desenvolupament de l’equip.
1.4.1. El paper del líder en el desenvolupament de l’equip.
1.4.2. Àrees clau que cal desenvolupar en l’equip.
1.4.3. Seqüència d’actuació en el desenvolupament de l’equip.
1.5. Tipus d’equips.
1.5.1. Tipus d’equips.
U.D. 2. CLAUS DE GESTIÓ.
2.1. L’organització i els directius.
2.1.1. L’organització i els nivells de direcció.
2.1.2. Rols administratius del directiu.
2.2. Planificació.
2.2.1. Aspectes generals de la planificació.
2.2.2. Funcions secundàries de la planificació.
2.2.3. Planificació estratègica.
2.3. Organització.
2.3.1. Fonaments d’organització.
2.3.2. Funcions secundàries de l’organització.
2.4. Direcció.
2.4.1. El directiu i el líder.
2.4.2. Funcions secundàries de la direcció.
2.5. Control.
2.5.1. Fonaments del control.
2.5.2. Funcions secundàries del control.
2.6. Responsabilitats directives segons el nivell de direcció.
2.6.1. Què fan els càrrecs intermedis i els directius?
2.6.2. Altres habilitats necessàries.
U.D. 3. GESTIÓ DEL RENDIMENT.
3.1. Sistema de Gestió del Rendiment.
3.1.1. Què és?
3.1.2. El meu paper com a cap.
3.1.3. Les tres etapes del procés del Sistema de Gestió del Rendiment.
3.1.4. Impacte i beneficis.
3.2. L’entrevista d’avaluació del rendiment.
3.2.1. Què és?
3.2.2. Distorsions en la valoració.
3.2.3. La preparació de l’entrevista.
3.2.4. Suggeriments per enfocar el diagnòstic.
3.2.5. El moment de la veritat.
3.3. Els tipus d’entrevistes.
3.3.1. El procés de desenvolupament de les persones.
3.3.2. Entrevista de fixació d’objectius.
3.3.3. Entrevista de seguiment de resultats.
3.3.4. Entrevista d’avaluació de resultats.
U.D. 4. GESTIÓ PER COMPETÈNCIES.
4.1. Què són les competències?
4.1.1. Antecedents.
4.1.2. Tipus de competències.
4.2. Coneixements.
4.2.1. Tipus de coneixements.
4.2.2. Gestió del coneixement.
4.3. Habilitats i altres competències.
4.3.1. Habilitats.
4.3.2. Creences, valors, actituds i comportaments.
4.4. Competències i llocs de treball.
4.4.1. Competències sol·licitades a cada lloc de treball.
4.4.2. Selecció i formació per competències.
U.D. 5. PRESA DE DECISIONS.
5.1. Intervenir quan sorgeixen problemes.
5.5.1. Introducció.
5.5.2. Els problemes.
5.5.3. Les incidències.
5.5.4. Les causes.
5.2. Presa de decisions.
5.2.1. Introducció.
5.2.2. La decisió.
5.2.3. Decidir.
5.2.4. Resultats d’una decisió.
5.2.5. Procés de la decisió.
5.2.6. L’aplicació.
U.D. 6. RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
6.1. Definició de conflicte.
6.1.1. Definició i conceptes clau.
6.1.2. Què és un conflicte?
6.2. Com analitzar els conflictes.
6.2.1. Estructura dels conflictes.
6.2.2. Fases de desenvolupament dels conflictes.
6.2.3. Estils de solució de conflictes.
6.3. Com resoldre conflictes.
6.3.1. Com resoldre conflictes propis.
6.3.2. Conflictes amb altres persones.
6.3.3. Conflictes entre grups.
6.4. Prevenir els conflictes.
6.4.1. Estratègia individual per evitar conflictes.
6.4.2. El cicle positiu.
Ver menos